گاهنامه سلام

نشریه فرهنگی اجتماعی

گاهنامه سلام

نشریه فرهنگی اجتماعی

شیوه‌های عملی یاری امام زمان عجل الله فرجه «قسمت اول»

  • چرا غیبت به پایان نمی‌رسد؟
  • یاری امام عصر با تقوای الهی

یکهزار و صد و اندی از غیبت آن دردانه آفرینش، مقصود همه ادیان، عصاره خلقت و بزرگ رهبر عدل جهانی گذشته است. اما بشریت هنوز از دیدن روی همچو ماهش محروم و از نبود شادی وصالش مغموم؛ جهان در قفس ظلم و جهل و فقر، اسیر و داد و دانایی و دارایی، سرگردان؛ شیطان تکیه زده بر تخت سلطنت دنیا و سلطان بیابان نشین و حیران.

و ما، گویی به همه‌ی اینها عادت کرده‌ایم. هرگاه نامی از ظهور می‌آید، آنرا چیزی در آینده می‌دانیم و هیچگاه از خود نمی‌پرسیم: «چرا غیبت به پایان نمی‌رسد؟»

ما همه می‌دانیم «چه می‌شود که او می‌آید» اما کمتر کسی می‌داند «چه کنیم او بیاید؟»

غیبت سه حکمت مهم دارد: اول رشد عقلی و آمادگی فکری بشر برای پذیرش عدالت و معنویت حقیقی؛ دوم پرورش سرداران بزرگ برای اداره جهان مهدوی «313 یار خاص امام»؛ و سوم حفظ امام از حکومتهای ظالم و فاسد تا زمانیکه دو مسئله قبل اتفاق بیفتد.

ظهور آنگاه رخ خواهد داد که موانع آنرا برطرف کنیم و مقدمات آنرا فراهم.

پس باهم می‌آموزیم شیوه‌های یاری قائم آل محمدعجل الله فرجه را برگرفته از کتابی با همین نام، به قلم «آیت‌ اله محمد باقر فقیه ایمانی»

1- یاری امام عصر با تقوای الهی

امیرالمؤمنینعلیه السلام می‌فرمایند: «آگاه باشید از برای هرکس امام و پیشوایی است که در اعمال و رفتار خود از او پیروی می‌کند، و به روشنایی نور علم او هدایت می‌یابد.

آگاه باشید امام شما از دنیای خود و از زینتهای آن به دو جامه‌ی کهنه و از خوردنیهایش به دو قرص نان قناعت کرده است. شما توانایی بر اینگونه رفتار ندارید، ولکن مرا به دوری از محرمات و کوشش در انجام واجبات و به پاکدامنی و پیمودن راه صحیح یاری کنید.»

و امام زمانعجل الله فرجه می‌فرمایند: «به درستی که ما در رعایت شما بی‌توجهی نکرده و یاد شما را از خاطر نبرده‌ایم. و اگر چنین نبود به بلایای سخت گرفتار می‌گشتید و دشمنان شما را از پای در‌می‌آوردند. پس تقوای الهی پیشه کنید و ما را در نجات دادنتان از بلایا و آزمایشاتی که شما را فرا‌گرفته است یاری کنید.»

بنابر دو حدیث فوق مشخص می‌گردد که مؤمنان، با تقوای الهی و پیروی از دستورات دینی می‌توانند امام عصرعجل الله فرجه را یاری نمایند زیرا یکی از دلایل اصلی ارسال پیامبران و ارشاد امامان، دعوت به حق و تقوای الهی است و ما با پرهیز از گناهان و انجام واجبات در واقع امام معصوم را در راه خویش یاری نموده‌ایم.

بیایید همه با هم آقاعجل الله فرجه را یاری کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد